Skip to content
Wish Lists Cart
0 items
Language / Currency Sidebar

Language

Currency

Lidwoord

De schakelaar: is een geïntegreerd stuursysteem geschikt voor u?

by shawn wick 13 Apr 2024 0 Comments

invoering

Geïntegreerd stuur wordt steeds populairder omdat fietsers willen profiteren van elk aerodynamisch en gewichtsbesparend voordeel. In plaats van de traditionele afzonderlijke stuurpen- en stuurcomponenten te gebruiken, zijn geïntegreerde ontwerpen als één geheel geconstrueerd om de integratie en prestaties te optimaliseren. Hoewel ze ooit vooral te vinden waren op tijdrit- en triatlonfietsen, bieden de meeste moderne race-, grind- en zelfs mountainbikes tegenwoordig geïntegreerde cockpitopties. Laten we eens kijken naar wat deze handgrepen tot een aantrekkelijke keuze maakt.

Ontwerp en constructie

In de fundering zijn de geïntegreerde staven als één geheel met de stuurpen gesmeed, waardoor er geen raakvlakken zijn waar losse onderdelen bij elkaar komen. Hierdoor ontstaat een naadloze overgang zonder abrupte overgangen die de luchtstroom onderbreken. Koolstofvezel wordt veel gebruikt vanwege het lichte gewicht en de duurzaamheid, waardoor ontwerpers ingewikkelde aerodynamische vormen kunnen creëren. Interne kabelgeleiding polijst het strakke uiterlijk nog verder en beschermt kabels tegen beschadiging.

Aero-voordelen

Het aerodynamische voordeel van een geïntegreerde cockpit kan niet worden onderschat. Door het frontale oppervlak te verkleinen in vergelijking met standaardconfiguraties, snijdt het geïntegreerde stuur met minder turbulentie door de wind. Dit kan renners waardevolle seconden opleveren op lange vlakke of bergafwaartse etappes. Als tijd ertoe doet, is elke bespaarde watt aan vrije snelheid van belang.

Gewichtsbesparing

Bovendien besparen geïntegreerde ontwerpen waardevolle grammen dankzij slimme technologie. Door onnodig materiaal en verbindingen te elimineren, kan een combinatie van carbon stuur en stuurpen het gewicht van traditioneel aluminium met 50 gram of meer ondermijnen. Vooral voor bergbeklimmers, bikepackers of triatleten betekent dit minder gewicht dat ze moeten dragen tijdens zware beklimmingen of marathonafstanden.

 

 

Geïntegreerd stuur HBA22

Comfortvoordelen

Bovendien besparen geïntegreerde ontwerpen waardevolle grammen dankzij slimme technologie. Door onnodig materiaal en verbindingen te elimineren, kan een combinatie van carbon stuur en stuurpen het gewicht van traditioneel aluminium met 50 gram of meer ondermijnen. Vooral voor bergbeklimmers, bikepackers of triatleten betekent dit minder gewicht dat ze moeten dragen tijdens zware beklimmingen of marathonafstanden.

Prestatieverbeteringen

Misschien wel het grootste voordeel van een geïntegreerd stuur op de fiets is de naadloze integratie in het frame. Zonder abrupte overgangen waar afzonderlijke componenten samenkomen, verbeteren deze stuur-stuurpencombinaties de controleprecisie en feedback. Hun aerodynamische en massabesparende voordelen vormen een aanvulling op dit verbeterde rijgedrag. Van tijdritten tot enduro: wielrenners in alle disciplines kunnen de prestatieverbetering waarderen dankzij dit geïntegreerde cockpitconcept.

Nadelen van geïntegreerde systemen

Hoewel geïntegreerde systemen praktisch zijn, hebben ze ook enkele nadelen waarmee rekening moet worden gehouden voordat een aankoopbeslissing wordt genomen.
Een groot nadeel zijn de kosten. Het vervangen van een heel systeem kan behoorlijk duur zijn, vooral vergeleken met de kosten voor het upgraden van afzonderlijke onderdelen. Een ander nadeel van geïntegreerde systemen is hun inflexibiliteit. In tegenstelling tot systemen die uit onafhankelijke onderdelen bestaan, kunnen geïntegreerde systemen niet worden aangepast aan specifieke behoeften of voorkeuren. Ten slotte kan de moeilijke installatie van geïntegreerde systemen ook een uitdaging vormen. Het leggen van de kabels vereist zorgvuldige aandacht om ervoor te zorgen dat alles correct is aangesloten en naar behoren functioneert. Dit kan tijdrovend zijn en vereist mogelijk de hulp van een professionele installateur, waardoor de totale kosten van het systeem kunnen stijgen.

Voor meer informatie, zie de Racefietsstuurgids en de Gravelfietsstuurgids .

Prev Post
Next Post

Leave a comment

Please note, comments need to be approved before they are published.

Thanks for subscribing!

This email has been registered!

Shop the look

Choose Options

Recently Viewed

Edit Option
Back In Stock Notification
Terms & Conditions
What is Lorem Ipsum? Lorem Ipsum is simply dummy text of the printing and typesetting industry. Lorem Ipsum has been the industry's standard dummy text ever since the 1500s, when an unknown printer took a galley of type and scrambled it to make a type specimen book. It has survived not only five centuries, but also the leap into electronic typesetting, remaining essentially unchanged. It was popularised in the 1960s with the release of Letraset sheets containing Lorem Ipsum passages, and more recently with desktop publishing software like Aldus PageMaker including versions of Lorem Ipsum. Why do we use it? It is a long established fact that a reader will be distracted by the readable content of a page when looking at its layout. The point of using Lorem Ipsum is that it has a more-or-less normal distribution of letters, as opposed to using 'Content here, content here', making it look like readable English. Many desktop publishing packages and web page editors now use Lorem Ipsum as their default model text, and a search for 'lorem ipsum' will uncover many web sites still in their infancy. Various versions have evolved over the years, sometimes by accident, sometimes on purpose (injected humour and the like).
this is just a warning
Login
Shopping Cart
0 items